Lundabygden/Österlen är en lokalförening inom IFS Skåne. Vi omfattar 11 skånska kommuner. Vårt kontor finns i Lund. Välkommen till vår websajt.

Run for Mental Health

Den 3 oktober 2021 går årets Run for Mental Health av stapeln i Stadsparken i Lund. Föranmälan är obligatorisk pga av begränsat deltagarantal. Om Du är medlem i IFP betalar föreningen Din startavgift. Anmäl Dig här så kostar det inget.

Social afton med Libra

Föreningen Libra Balans i Skåne inbjuder alla medlemmar i IFP att deltaga i social afton på  restaurang Valvet, Allhelgona Kyrkogata 9 i Lund

Tid Onsdag 13 oktober kl 18.00.

Anmäl dig till Ingrid Nilsson på   nilssoni640@gmail.com

Välkommen!

Skissernas museum

Lördagen den 16:e oktober inbjuder IFP och föreningen Libra medlemmar till guidad tur på Skissernas museum i Lund med efterföljande fika. Läs mer här

Öppet hus möte

Torsdag den 18/11 kl 18.00 på Annegården

Öppet hus är en  mötesform utan krav. Vi samlas , vem som helst får komma även icke medlemmar och vi talar om vad som helst. Ingen föranmälan krävs.  Kom som Du är. Du kan vara anonym om Du vill. Vi har ingen föredragshållare. På mötet kan man tala om personliga saker om man känner för det. Skillnaden mot ett vanligt möte blir att allt som sägs i rummet stannar i rummet. Mötet är öppet för alla, Känner Du någon som Du tror vill komma så ta honom/henne med Dig. Man kan delta i samtalet om man vill det eller sitta helt tyst om man känner för det. Mötet beräknas vara ca 2 timmar

Social afton med Libra

Har du erfarenhet av att besöka en psykiatrisk akutmottagning?

För att förbättra mottagandet på psykiatrins akutmottagningar är Dina erfarenheter mycket viktiga. Läs mer här och lämna Dina synpunkter

Känslogalan 23 november på Palladium i Malmö.

En gala som sätter ljus på känslor och psykisk ohälsa och visar det mänskliga med känslor, även svåra känslor.Läs mer här

Anhörigstödgrupp.

Är Du anhörig till någon med psykisk sjukdom? Det kan kännas bra att träffa andra i samma situation. Gruppen träffas regelbundet och man kan berätta om sina upplevelser och svårigheter. Vi tar emot nya medlemmar i denna grupp. Kontaktperson om Du vill deltaga är Per Torell, per.torell@gmail.com eller tel 0704828001

Stödlinje Tel: 08-580 000 34