Lundabygden/Österlen är en lokalförening inom IFS Skåne. Vi omfattar 11 skånska kommuner. Vårt kontor finns i Lund. Välkommen till vår websajt.

Nästa möte

Öppet hus möte torsdag 29 april kl 18.00 på Annegården Skansvägen 5 i Lund

Öppet hus är ett möte för alla,  även icke-medlemmar får komma. Ingen föranmälan och vi talar om vad som helst. Skillnaden mot ett vanligt möte blir att allt som sägs i rummet stannar i rummet. Mötet är öppet för alla, även icke-medlemmar.Man kan delta i samtalet om man vill det eller sitta helt tyst om man känner för det. Mötet beräknas vara ca 2 timmar. Så tveka inte utan kom som Du är

Måla Dina känslor
Målarkurs där Kerstin Engblom Clavijo visar och lär oss hur man med hjälp av målning kan få utlopp för sina känslor istället för med ord.Tid är tisdagen den 1 juni kl 18.00. Plats är Annegården. Anmälan krävs till antingen IFP:s epost ifp.lundosterlen@gmail.com eller Libra. Antalet deltagare är begränsat pga pandemi. Nuvarande regler tillåter max 8 pers men vi tror på regellättnader och fint väder så vi även kan vara utomhus och då bli 15 deltagare.
Kursen är ett samarbete mellan Libra och IFP och är gratis för medlemmar.
Denna kurs ersätter den tidigare utannonserade målarkursen 13 april.

Stödlinje Tel: 08-580 000 34

Att själv drabbas av schizofreni eller att vara närstående till någon som drabbats är ofta en kris som väcker många frågor. Vart ska jag vända mig för att få stöd? Hur ska jag bemöta min sjuka anhöriga? Vad kan jag ställa för krav på vården? På Schizofreniförbundet, vår riksorganisations stödlinje kan du få vägledning och stöd. Vi som svarar har lång erfarenhet av arbete inom människovårdande yrken, du kan vara helt anonym och du behöver inte vara medlem i Schizofreniförbundet. Öppen alla vardagar: 08:00-21:00